Vereniging

EHBO vereniging Wieringermeer

De EHBO vereniging afdeling Wieringermeer is opgericht op 1 december 1954 en is een zelfstandige vereniging. De vereniging is een afdeling van de Koninklijke Nederlandse vereniging Eerste Hulp bij Ongelukken, gevestigd te Zeist.

Wij als vereniging hebben ons als doel gesteld eenieder die zich aanmeldt als lid zo goed mogelijk te onderwijzen en voor zover mogelijk, voor te bereiden op praktijk situaties.  Ook is het ons streven om bij allerlei activiteiten en evenementen bij te dragen aan de veiligheid door zowel preventief als repressief op te treden. Op deze manier proberen wij bij te dragen aan de leefbaarheid binnen onze gemeente. Doordat wij geen winstoogmerk hebben proberen wij de kosten voor beide doelstellingen voor u zo laag mogelijk te houden. Voor de algemene richtlijnen van de vereniging leest u het Huishoudelijk Reglement. Als u de statuten van de vereniging wilt lezen kunt u die opvragen bij de secretaris (secretaris@ehbo-wieringermeer.nl) van de vereniging.

Zo mogelijk wordt ieder jaar gestart met een nieuwe cursus, waarin reanimatie, AED en verbandleer verweven zijn. Tevens worden er herhalingslessen gegeven om het diploma geldig te houden. De vereniging beschikt over eigen docenten en LOTUS-slachtoffers.

De vereniging verzorgt ook de invulling van hulpposten bij diverse evenementen. Voor meer informatie en aanvragen ga naar de pagina evenementen.

Volg onze website en Facebook pagina voor het laatste nieuws en geplande activiteiten.