Eerste hulp aan kinderen

Met het certificaat Eerste Hulp aan kinderen bent u voorbereid op Eerste Hulp handelingen bij kinderen. Oefen alle EHBO-vaardigheden die je nodig hebt voor EHBO aan baby’s en kinderen. Inclusief reanimeren en het gebruik van de AED, toegespitst op baby’s en kinderen. Het certificaat behorende bij deze cursus is door de Rijksoverheid goedgekeurd voor gastouders en valt nu ook binnen de Regeling Wet kinderopvang (wet IKK).
Zie meer info via het register EHBO certificaten

Wat leer je tijdens de cursus:

Je leert tijdens deze cursus een slachtoffer in veiligheid te brengen, de toestand te beoordelen, de hulpdiensten te alarmeren en EHBO te verlenen bij:

• Hartstilstand: Reanimatie en gebruik Automatische Externe Defibrillator (AED)
  • Bewusteloosheid, verslikking, verdrinking
  • Brandwond, huidwond, bloeding, neusbloeding
  • Hoofdletsel, nek- en wervelletsel
  • Vergiftiging, CO-vergiftiging
  • Ernstige allergie, koorts en koortsstuipen, kortademigheid
  • Letsel aan botten, spieren en gewrichten
  • Tand door de lip, verloren/afgebroken tand
  • Vreemd voorwerp in neus en oor en vuiltje in het oog

Graag wijzen wij u nog op het volgende.
Er zijn meerdere zorgverzekeraars die een EHBO- of Reanimatie/AED cursus vergoeden vanuit de zorgverzekering met aanvullende dekking.
Daarom krijgt u van ons een factuur over de mail die dan door u – afhankelijk van de dekking van de eigen zorgverzekering – kan worden ingediend voor een vergoeding.
Op ZorgWijzer.nl/vergoeding/ehbo-cursus vind je een overzicht met vergoedingen voor EHBO cursus per zorgverzekeraar.

Geïnteresseerden voor deze cursus kunnen zich aanmelden via hier te downloaden inschrijfformulier cursus EHaK. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Linda Waltmann e-mail: cursussen@ehbo-wieringermeer.nl

In voorgaande jaren is de cursus EHaK helaas niet doorgegaan, omdat er te weinig aanmeldingen waren. Echter, vanaf 1 januari 2017, is Eerste Hulp aan Kinderen onderdeel geworden van het Diploma Eerste Hulp. U kunt dus ook de Basiscursus Eerste Hulp volgen, waarbij u nog meer kennis opdoet.